چند نکته ساده و مهم برای فصل تابستان!

فصل تابستان فصل پوشیدن پیراهن‌ها و شلوارهای تنگ و چسبان نیست، چون حسابی گرم تان می‌شود و احتمال عرق‌سوز شدن هم افزایش می‌یابد. سعی کنید شلوارهای جین را در این فصل کنار بگذارید و شلوارهای گشادتر و با پارچه‌های خنک را دم دست قرار دهید(مثل شلوار هایی با جنس کتان یا لینن). مطمئن باشید در لباس‌های گشادتر احساس راحتی بیشتری خواهید کرد و با عبور هوا از ‌آن خنک‌تر می‌شوید.

پارچه های فصل گرما نخی و لینن:

پارچه نخی، پارچه فصل تابستان است، بنابراین بلوزها، پیراهن‌ها و شلوارهای نخی، انتخاب نخست شما در این فصل خواهند بود. لباس‌هایی را که الیاف مصنوعی دارند، کنار بگذارید. در لباس‌های نخی احساس خنکی می‌کنید، در ضمن، پوست‌تان هم در اثر گرما و عرق به خارش و التهاب نمی‌افتد. اگر با چروکی پارچه مشکلی ندارید، *لینن هم پارچه خنکی است.

صندل‌های مردانه را جدی بگیرید:

لطفا به سراغ جاکفشی بروید. کفش‌های اسپرت و بسته‌تان را بردارید و برای فصل سرما کنار بگذارید. در این فصل باید کفش‌هایی بپوشید که دارای منافذی برای عبور هوا و خنک شدن پاها باشند، چون در این فصل پا زیادتر از فصول دیگر در کفش عرق می‌کند.کالج و صندل‌هایی که با بندهایی روی پا محکم می‌شوند، گزینه‌های مناسبی برای مردان درتابستان هستند. اگر به صندل عادت ندارید، دست‌کم به جای کفش چرمی، کفشی پارچه‌ای یا کالج را انتخاب کنید.

آری به سفید، نه به سیاه:

اگر شما در یک روز گرم تابستان، آقایی را با پیراهن مشکی ببینید، احساس گرما می‌کنید، ولی اگر یک پیراهن سفید پوشیده باشد، احساس خنکی می‌کنید، چون رنگ‌ها اثر روانی بر مخاطب دارند. در این فصل تا می‌توانید رنگ‌های روشن بپوشید، چون رنگ‌های روشن بخش زیادی از نور خورشید را به اطراف منعکس می‌کنند، ولی برعکس رنگ‌های تیره نور خورشید را جذب کرده و شما احساس گرما خواهید کرد.در کل سعی کنید در فصل گرما از پوشیدن هر نوع لباس تیره مخصوصا غیر نخی خودداری کنید. البته اگر به فکر اعصاب و پوست بدنتان هستید.
* پارچه‌های “لینن” به اشتباه در کشور ما “لنین” تلفظ می شود. تلفظ اصلی این پارچه خنک “لینن” می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *